Nurmijärven Kivi-juhlat ry.

Minna Pitzén
Nurmijärven Kivi-juhlat ry:n tarkoituksena on Aleksis Kiven perinteen vaaliminen ja Kiven tuotannon, elämän sekä aikakauden tunnetuksi tekeminen taiteen eri ilmaisukeinoin järjestämällä Kivi-juhlia sekä muita Kiveä ja Kiven tuotantoa tunnetuksi tekeviä tilaisuuksia. Yhdistys järjestää myös teatteritaiteen opetusta.

Yhdistyksen varsinaiseksi jäseneksi voi liittyä jokainen yhdistyksen tarkoitusperät hyväksyvä 18 vuotta täyttänyt henkilö tai oikeustoimikelpoinen yhteisö. Jäseneksi hyväksymisestä päättää johtokunta.

Kunniajäseneksi voidaan kutsua yhdistyksen etuja ja tarkoitusperiä erityisesti edistänyt henkilö. Kunniajäseneksi kutsuu ja jäsenyyden hyväksyy johtokunta. Kunniajäsen on jäsenmaksuista vapaa.

Yksityishenkilöt maksavat vuotuisen jäsenmaksun ja yhteisöjäsenet yhteisöjäsenmaksun. Sekä henkilöt että yhteisöt voivat maksaa kertakaikkisen ainaisjäsenmaksun. Maksujen suuruuden päättää syyskokous. Yhdistyksen jäsenet harrastavat Kivi-juhlilla maksutta. Muilta 18 vuotta täyttäneiltä peritään tuotantokohtainen harrastemaksu.

Vuonna 2022 yksityishenkilöiden vuosijäsenmaksu on 30 e ja ainaisjäsenmaksu 100 e.
Yritysten ja yhteisöjen kannatusjäsenmaksu on 170 e ja vastaava ainaisjäsenmaksu 500 e.

Yhdistyksen hallituksena toimii johtokunta, jonka valitsee syyskokous.

Vuonna 2023 johtokunnan kokoonpano on seuraava:

Lea Hirvasniemi-Haverinen, puheenjohtaja (p. 040 595 3956)
Marjut Timonen, varsinainen jäsen, varapuheenjohtaja
Maija Tervonen, varsinainen jäsen, sihteeri/jäsenvastaava
Stella Wnuk, varsinainen jäsen
Niina Lehtinen, varsinainen jäsen
Minna Pitzén

Maija Auramies, varajäsen
Markku Jalava, varajäsen
Kari Storckovius, varajäsen

Kunnanhallituksen nimeämät jäsenet:

Mia Fagerström, varsinainen jäsen